Bu gün:

Kompüter oyunları faydalıdır mı?


Kompüter oyunları təcrübəsi olan insanların çoxu bu barədə ya mənfi, ya da müsbət fikirdədirlər. Artıq uzun illərdir ki, kompüter oyunlarının rəqibləri ilə tərəfdarları arasında mübahisələr səngimir və ən müxtəlif arqumentlər verilir. Bəzən hansı məntiqi zəncirlərin qurulduğunu düşünürsən. Və əsasən, hər iki tərəf psixika, cəmiyyət, şəxsi inkişafla bağlı anlara söykənir.

Nəticədə kompüter oyunlarının günahları siyahısına zorakılıq və qana susamış təbliğat əlavə edildi. Həm də adətən inanılır ki, oyunlarla həddindən artıq oyunlar psixoloji asılılığa, bəzən də depressiyaya səbəb ola bilər, oyunçu çox da çox sevinməyən süjet hərəkətləri ilə çox empatiya qurur. Həmçinin, oyunlar bəzi zehni balanssız yeniyetmələrin zaman-zaman Amerika məktəblərində atəş açmasına cavabdehdir. Bu ölkədə hətta uşaqları video oyunlardan yayındırmağa yönəlmiş proqramlar da var. Ancaq buna baxmayaraq, uşaqlar demək olar ki, istisnasız oynayırlar.

Yəni oyunlar həqiqətən pisdir? Və əgər belədirsə, amma nə qədər? 

Tədqiqatçılar bir neçə onilliklərdir ki, bu sualı verirlər, lakin müxtəlif testlərin və müşahidələrin nəticələri tamamilə ziddiyyətlidir. Sonda psixoloqlar getdikcə daha çox deməyə başladılar ki, təkcə mənfi cəhətlərə deyil, həm də adətən nəzərə alınmayan video oyunlara olan ehtirasların müsbət tərəflərinə diqqət yetirməyin vaxtı çatacaq, çünki tədqiqatçılar əvvəlcə özlərinə neqativ axtarmağı məqsəd qoyurlar. Ancaq son illərdəki oyunlar çox dəyişdi, onlar daha mürəkkəb, daha realist, daha çox sosial yönümlü oldu. Bunun müəyyən təsiri olmalıdır.

Son beş ildə aparılan bəzi tədqiqatların nəticələri göstərir ki, oyunlarda hər şey o qədər də pis deyil. Psixoloqlar qeyd edirlər ki, müasir video oyunlar sosial və koqnitiv bacarıqların inkişafına töhfə verə bilər, yeni emosional təcrübə verə bilər və hətta bəzən psixikanın ümumi yaxşılaşmasına töhfə verə bilər. Yaş və təkamül psixologiyası sahələrində aparılan tədqiqatlar, xüsusilə uşaqlıq və yeniyetməlik dövründə oyunların müsbət təsirini çoxdan qiymətləndirməmişdir. Sosial oyunlar oynayan uşaqlar nəinki digər insanlarla ünsiyyət qurmaq üçün müxtəlif ssenariləri sınayırlar, həm də real həyatda yarana biləcək münaqişə vəziyyətlərini həll etməyi öyrənirlər. Oyunlar sizə güc, aqressiya, ağrı və qırılmaları təhlükəsiz şəkildə "məşq etməyə" imkan verir.

Amma oyunların da üstünlükləri var

Şəbəkə oyunları uşaqlara və yeniyetmələrə müxtəlif yanaşmaları məcbur edərək problemli vəziyyətləri həll etməyi öyrənməyə kömək edir. İnteraktiv oyunlar da yaradıcılığı, ixtiraçılığı stimullaşdıra bilər. Real həyat vəziyyətləri ilə oyunlarda əldə edilən bacarıqların korrelyasiyası ilə bağlı hələ də tam aydınlıq olmasa da, mövcud məlumatlar hələ də ümidvericidir.

Yuxarıda qeyd edildiyi kimi, bir çox nəşrlər video oyunların birtərəfli mənfi görünüşünü əks etdirir. Ancaq onlara bir etiket asmaq - "pis", "yaxşı", "aqressiv", "sosial" müasir oyunlara xas olan bir çox aspektləri nəzərdən qaçırmaq deməkdir. İnsanlar daxili motivasiyalarından asılı olaraq üstünlükləri və mənfi cəhətləri ilə oyunları seçirlər.

Şübhəsiz ki, gələcəkdə onların gənc zehinlərə, o cümlədən şəxsiyyətin formalaşmasının müxtəlif mərhələlərində təsirini daha yaxşı başa düşmək üçün video oyunların həm üstünlüklərini, həm də mənfi cəhətlərini eyni vaxtda araşdırmaq lazımdır. Oyun sənayesində qəbul edilən yaş kateqoriyalarına görə oyunların işarələnməsinin müasir sistemi heç bir araşdırma ilə dəstəklənmir.

Mənbə: Habr-com.cdn.ampproject.
Tərcümə etdi: Leyla Əliyeva

Paylaş
Şərh əlavə et